top of page
Film, teatr a sprawa nadużyć

Rozmowa z aktorkami spektaklu „Klub" po filmie „Historia jednego castingu” reż. Alison Kuhn

location-icon-transparent-background-5.jpeg

26.10 18:00 Kinoteka

Sześć młodych kobiet spotyka się ponownie po 4 latach od castingu, w którym wszystkie brały udział. Doświadczyły wtedy nadużyć seksualnych, a z konsekwencjami tej sytuacji mierzą się do dziś. Wspólnie starają się przepracować to doświadczenie. Tak powstaje „Historia jednego castingu”. Reżyserka, Alison Kuhn, jest jedną z tych kobiet.
Studentki dyplomowego roku Akademii Teatralnej biorą na warsztat reportaż „Klub. Seksskandal w komitecie noblowskim” autorstwa Matildy Von Gustavsson, zapraszają do współpracy reżyserkę Weronikę Szczawińską i wspólnie tworzą spektakl, który stawia pytania o to, czy z kobiecym doświadczeniem musi łączyć się przemoc.

W spotkaniu udział wezmą:

Monika Szufladowicz - aktorka, artystka wizualna i performerka. Obecnie studentka piątego roku aktorstwa w Akademii Teatralnej w Warszawie. Absolwentka fotografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Fotografię studiowała również w Szkole Filmowej w Łodzi. Stypendystka Universitat Politecnica de Valencia, wydział Sztuk Pięknych. Jej prace były pokazywane między innymi w Muzeum Narodowym Benaki w Atenach czy Muzeum Narodowym Reina Sofia w Madrycie. Jej książka “The girl from tomorrow & the boy from yesterday” była prezentowana podczas Europejskiego Miesiąca Fotografii jak również na licznych festiwalach w Niemczech i Polsce. Ze swoim performansem “Guernica-Benghazi-X” została zaproszona między innymi na festiwal AcionMad w Madrycie. Na dużym ekranie zadebiutowała w filmie Jana Holoubka Pocztówki z Republiki Absurdu, natomiast na deskach teatru w spektaklach Stramer w reżyserii Marcina Hycnara oraz Pustka w reżyserii Cezarego Kosińskiego.

Julia Borkowska - aktorka, studentka roku dyplomowego warszawskiej Akademii Teatralnej. Przed rozpoczęciem studiów aktorskich studiowała kulturoznawstwo w IKP na UW oraz lalkarstwo w PWST we Wrocławiu. Zagrała w spektaklu muzycznym Kilka monologów i piosenek na podstawie czterech cytatów (reż. S. Narloch) oraz wzięła udział w czytaniu performatywnym Odprawa posłów greckich (reż. W. Raźniak). W teatrze można ją zobaczyć w Śmiesznych miłościach (reż. A. Sajnuk) w Teatrze WARSawy oraz Stramerze (reż. M. Hycnar) i Pustce (reż. C. Kosiński) w TCN. Gdyby nie była aktorką, zostałaby zawodową zielarką z własną pracownią w lesie, bo jak sama przyznaje, zdążyła się już zmęczyć miastem i chętnie co jakiś czas ucieka od cywilizacji. Kocha ciszę i dba o dobry kontakt, relację z samą sobą. Marzy, aby kiedyś mieć dom z dużym sadem, hodowlę własnych pomidorów i proste życie. Zafascynowana duchowością, psychiką ludzką i człowiekiem w pełnym wymiarze jego fizyczności.

Magdalena Sildatk - studentka warszawskiej Akademii Teatralnej na kierunku aktorstwo. Dziewczyna z Kaszub. Jej nazwisko pochodzi od niemieckiego słowa „der Soldat" - żołnierz. W swoim repertuarze posiada wiele kaszubskich piosenek, chętnie tańczy też kosedera. Jej miłością są konie, jeździectwo naturalne i ochrona środowiska.
Obroniła licencjat z Wiedzy o Filmie i Kulturze Audiowizualnej na Uniwersytecie Gdańskim, choć przyznaje, że serce ma po drugiej stronie kamery.
W 2016 i 2017 grała Julię w „Romeo i Julii" w reż. Marzeny Nieczuja-Urbańskiej w Teatrze w Oknie i Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku.
W 2018 zagrała w „Syrenarium" w reż. Kasi Mink na Forum Młodej Reżyserii.
W 2019 roku wzięła udział w czytaniu performatywnym „Odprawa posłów greckich" w reż. Waldemara Raźniaka. W dyplomach można zobaczyć ją w „Stramerze" Marcina Hycnara i „Antygonie.Edypie" Adama Nalepy.
Poza teatrem ekscytuje ją dubbing, w którym stawia właśnie pierwsze kroki.

Julia Biesiada - aktorka, malarka, żeglarka, sterniczka morska, tłumaczka z niemieckiego,
feministka. Studentka IV roku aktorstwa w warszawskiej Akademii Teatralnej, wcześniej studiowała w PWST w Krakowie. W trakcie przygotowań do swojej debiutanckiej wystawy. Zdarzyło jej się przez chwilę pracować jako reporterka telewizyjna. Współpracowała z Teatrem Ochoty, Teatrem Warsawy, Teatrem Studio. Jesienią w Polsacie będzie można ją zobaczyć w serialu „Tatuśkowie". Swój debiut kinowy zaliczyła w Niemczech, w filmie „die seite der Anderen". Przepłynęła ponad 3000 mil morskich.

Spotkanie poprowadzi Iga Dzieciuchowicz - reporterka i feministka, z wykształcenia teatrolożka, absolwentka Polskiej Szkoły Reportażu. Przez kilka lat była recenzentką Gazety Teatralnej „Didaskalia” i portalu E-teatr, potem współpracowała z krakowskim oddziałem „Gazety Wyborczej”. Od 2016 roku redaktorka „Codziennika Feministycznego”. Wraz z Witoldem Beresiem i Krzysztofem Burnetką jest współautorką książki „Bartoszewski. Droga”. Jej reportaże ukazują się m.in. w „Dużym Formacie”, „Tygodniku Powszechnym” i „Onecie”, jest stałą felietonistką miesięcznika „Kraków”. W swoich tekstach porusza tematykę praw kobiet i dyskryminacji ze względu na płeć, poszukuje bohaterek, które uwierzyły w swoją sprawczość i siłę. Interesują ją historie wykluczonych i wszystkich tych, którzy nie akceptują swoich życiorysów – mniejszości seksualnych, osób z doświadczeniem przemocy domowej i na tle seksualnym czy osób skrzywdzonych przez polski wymiar sprawiedliwości. W 2022 r. nakładem wydawnictwa Agora ukaże się jej książka reporterska o przemocy w teatrze "Teatr. Rodzina patologiczna".

ORGANIZACJE PARTNERSKIE

GALERIA

bottom of page